Inzet communicatie

Ook in de afgelopen maanden was communicatie een belangrijk onderdeel van de crisisbeheersing. Hoewel de acute urgentie in deze periode minder was, is er toch veel aandacht gevraagd. De nadruk lag aanvankelijk vooral op de maatregelen om het coronavirus onder controle te krijgen en op de handhaving daarvan. De laatste maanden ging het met name om het testen, vaccineren en informatie over het coronatoegangsbewijs. Daarbij hebben we ons vooral geconformeerd aan de landelijke lijn en ook landelijk beschikbare middelen gebruikt. Goede, eenduidige informatievoorziening aan alle inwoners is daarbij belangrijk, maar ook campagnes om gedrag te beïnvloeden hebben we ondersteund.

Voor de informatievoorziening is de focus meer op berichtgeving via de gemeentelijke social media komen te liggen. Verder zijn er richting specifieke doelgroepen (winkeliers, ondernemers, horeca, sportverenigingen) gerichte communicatie-acties uitgevoerd. De gedragscampagnes van de GGD over vaccineren is doorgezet in de eigen digitale kanalen, met name die gericht op jongeren. De toelichting over het coronatoegangsbewijs en de manier waarop specifieke doelgroepen dat zouden kunnen krijgen, is behalve via reguliere communicatie ook via de netwerken verspreid.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf